dinsdag 13 september 2011

'Beter goed gejat, dan zelf verzonnen'

Deze kreet wordt bij mijn man, die programmeur is, regelmatig op de afdeling gehoord. Logisch, want waarom zou je zelf iedere keer opnieuw het wiel moeten uitvinden?
Eigenlijk doen we allemaal hetzelfde: dingen die goed zijn, goed voelen, integreren we en de rest laten we voor wat het is. Zo 'jat' ik zelf regelmatig ideeën; ik begin er zelfs een kei in te worden!
Over wat soort ideeën heb ik het nu? Alles wat maar positief is en voor mij wat oplevert.

Wees eerlijk, iedere dag weer wordt je gebombardeerd met negativiteit: in het nieuws, in gesprekken, iedereen is ziek-zwak-misselijk of heeft wat anders om over te klagen, de economie zit in het slop, zo'n 60-65% van de Nederlanders verwacht dat de volgende generatie het minder goed zal hebben dan wij, enzovoort enzovoort.
Daar word ik dus niet vrolijk van...

Ik ben dan ook bewust op zoek gegaan naar dingen die ervoor zorgen dat ik me goed ga voelen, die geen energie van me wegzuigen, die me oppeppen en een beter humeur bezorgen. En geloof me, als je daarnaar op zoek gaat, blijkt er opeens een andere wereld te bestaan naast die van alledag, en wel een positieve!

Nou wil je natuurlijk weten, wàt ik de laatste tijd dan wel gepikt heb.
Legio zaken, maar het allermooiste/grappigste/diepzinnigste vind ik toch wel dit:

Ik hou van mij

Ik hou van mij hoor je nooit zingen
Ik hou van mij wordt nooit gezegd
Maar ik hou van mij ga ik toch zingen
Want ik hou van mij, van mij alleen, en ik meen het echt

Ik hou van mij, want ik ben te vertrouwen
Ik hou van mij; van mij kan ik op aan
Ik hou van mij; op mij kan ik tenminste bouwen
Ik hou van mij en ik laat mij nooit meer gaan

Ik blijf bij mij en niet voor even
Ik blijf bij mij voor eeuwig en altijd
'k Ben zelfs bereid mijn leven voor mezelf te geven
Ik blijf bij mij totdat de dood mij scheidt

Ik hou van jou zeg ik soms ook wel
Ik hou van jou, schat, en ik meen het echt
Maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel
Zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht

Ik hou van mij, van mij, van mij, en van geen ander
Want ik ben verreweg de leukste die ik ken
Ik hoef mezelf zo nodig ook van mij niet te veranderen
Ik hou van mij, mezelf, gewoon zoals ik ben

Want ik hou van jou betekent meestal
Schat, hier heb je mijn problemen. Los maar op!
'k Leef in een hel; 'k verwacht van jou de hemel
Jij geeft de hel weg - dank je wel, zeg! Rot lekker op!

Dat houden van een ander dat heb jij alleen maar nodig
Omdat je niet genoeg kan houden van jezelf
Hou van jou, joh, maak de ander overbodig
Ware liefde, geloof me, begint altijd bij jezelf

Want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander
Maar ik hou van mij - al klinkt het bot en slecht
Want wie van zichzelf houdt, die geeft echt iets kostbaars

Als-ie ik hou van jou tegen een ander zegt
[Bron: http://www.youtube.com/watch?v=ptTWUiUsuus]

Ik wens je veel plezier met het ontdekken van positieve kreten en gedachten. En heb je iets gevonden: ik hou me aanbevolen!

Alexandra
 

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk gedicht zeg! Ik heb er echt van genoten. Eigenlijk zouden we er een liedje van moeten maken, om zeker te zijn dat we het nooit zullen vergeten.
    Het is waar dat echte liefde bij jezelf begint, en dat je alleen vanuit die hoek van anderen kunt houden. Veel liefs x

    BeantwoordenVerwijderen